woensdag 15 april 2009

Meerwaarde studenten

Evaluatie Enquete WPL, ASIS goes weblog project.


Er is een zeer gering aantal van de respondenten (3) die deelgenomen hebben m.b.v. een weblog. Desondanks hebben de meeste respondenten er een duidelijke mening over.

Twee zaken zijn opvallend in zowel de enquetering als dientengevolge in de antwoorden:

1. Er is een gemengd gevoel over de waarde van de weblog. In grote lijnen komt het er op neer dat 1/3e deel er meerwaarde in ziet, 1/3e deel onverschillig is, en 1/3e deel er geen meerwaarde aan toekent of het zelfs als iets negatief ziet.

2. Hun mening over feedback: de studenten zijn ontevreden over de feedback van de school mentors.

Over de bovengenoemde punten kan nog een nadere toelichting worden gegeven.
De wijze waarop feedback wordt gegeven, alsook de wijze waarop feedback wordt verwacht en ervaren, zal nog separaat worden geanalyseerd en besproken.

Ten aanzien van het gemengde gevoel over de meerwaarde van de weblog, zijn de volgende zaken te vermelden.

Meerwaarde zit m.n. in (of verwoord met):
 ‘because I have my work placement abroad and found it interesting to keep fellow students/teachers updated about my experiences’.
 It could make other people more aware of you environment which could result that one understands the weblog owner better.
 It's an easy to use system, and you don't have to repeat all your adventures every time.
 Through weblog you communicate directly about your experiences during the work placement. Also, you write it once and everyone who is interested in your experiences can read it just by visiting the weblog.
 especially with mentors in school it could proof useful. Between friends and family I usually communicate in different ways, e.g. personal emails and skype
 I have a very nice workplacement, and I think it would have been good to share my experiences with others. My schoolmentor would have known more of what I am doing here.
 People will have an idea about your situation and will therefore likely better understand you. The contact with your school mentor could be of a higher quality. (E.g. schoolmentor mentions an activity in blog which will improve the relationship)

Geen meerwaarde omdat:
 ‘because I thought it would be very time consuming’.
 ‘because I spend enough time on the internet during my work placement and don´t wanna spend additional time on the internet’.
 ‘I feel no need to share experiences with the public. Family and friends is enough’.
 I'm not really interested in weblogs.

Er zijn ook suggesties gedaan, zoals:
 Create a FORUM in which everybody could contribute and start threads and reports. This would (in my opinion) be better then a weblog.
 Send students a monthly newsletter about the weblogs of students.

Geen opmerkingen: